24 Mayıs 2014 Cumartesi

Demiryolu Sökümü


          Marmaray ve Yüksek Hızlı Tren projesi kapsamında sökülen asırlık demiryolu hattının söküm çalışmalarına bir bakalım;

  • İlk önce elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemi, ardından mekanik sistemler sökülür. Zira söküm yapılırken elektrik akımına çarpılmak istemezsiniz.




         Raylar oksijen kaynağı ile kesilir.
         

--


                         Ardından rayı; altındaki beton veya tahta traverslere bağlayan vidalar sökülür.


                                            

                                                                                 --

                             

Raylar vinç yardımıyla kaldırılır ve istiflenir.

                             

                                                                              --

                             

  •                                   Ardından traversler de yoldan kaldırılıp istiflenir.

                               

                                                                                     --

                                                     

                   Travers ve ray bağlantılarını sağlayan cıvatalar toplanır.
                                                 
  • Balast taşları platformdan kazılıp, katener direkleri söküldükten sonra demiryolu artık tarih olur.



    Bu arada birkaç çocuk demiryolunda kalan son metal parçaları topluyorlar.

    Günümüzde bu hat aşağıda gördüğünüz hale getirildi, 2 hatlı demiryolu 3 hatta çıkarıldı. 2'si konvansiyonel olmak üzere (sol taraf)  3. hat hızlı tren yolu olarak kullanılacak.  Yaklaşık 1 ay sonra Pendik-Ankara hattı hazır hale gelecek ve hızlı tren seferleri başlayacak. 3 Yıl sonra Gebze-Ayrılıkçeşme ve Halkalı-Kazlıçeşme hattı Marmaray'a entegre olacak. Böylelikle İstanbul'un Doğu-Batı aksında kesintisiz bir raylı sistem ağı olacak. Hızlı trenler ise boğazın altından geçip Halkalı'ya kadar gidebilecekler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder